onsdag 16 juli 2014

SM banorna i Jönköping testade

Idag drog vi till Jönköping för att jag skulle kunna köra in mig på SM banorna runt Hallby.

Ryktet hade gott att den skulle vara riktigt utmanande både tekniskt och med många branta backar.
XCO banan hade de omtalade "The Wall" och "Kings Landing". Kings Landing var riktigt lätt så det var skönt att jag fixa den på en gång.
The Wall däremot var mycket brantare än vad det såg ut att vara ifrån bilderna och filmerna jag sett.
Fegade tyvärr ur och tog B-linjen idag då jag var ensam ute och körde och ville inte riskera något.
Dock så är landningen ganska fin trots att den är brant.
Det ska bara vara att rulla ut och se till att inte droppa framhjulet.
Får se om jag kan lämna huvudet på hotellet när jag ska köra i morgon så att jag vågar ta den.
Tror att har jag väll satt den så är det ingen fara senare.
Det går nästan 10 sekunder snabbare att köra den jämfört med B-linjen så det blir runt 1 minuts förlorad tid om jag fegar.
Får se om jag är man eller mus i morgon.
Körde några varv på XCE banan också. 
Som den var nu var det väldigt enkelt, tror dock att de kommer sätta upp lite mer hinder tills på fredag när vi kör.

När jag var klar kom min personliga hjälpreda cyklandes och tvättade hojen till mig. 
Han är så snäll min lilla Oskar

Inga kommentarer: