fredag 25 juli 2014

Nästan 13 mil i värmen

Idag blev det distans i högsommarvärmen. Var nästan så det till och med var för varmt för mig idag.
Blev en vända till Skålhammra och Vidare till Vallentuna och upp mot Norrtälje.
Började bli riktigt törstig och jag hade redan svept mina 2 stora flaskor med vatten.
Fick bli ett fikastop på Finsta för att få lite vatten och en glass.
Körde vidare till Rimbo och sen mot Arlanda.
Vid Upplands Väsby så var jag snustorr igen så jag fick fylla båda flaskorna.
Hade som tur var ett par Enervit Liquid med mig för jag började bli riktigt låg nu.
Kom hem efter 4:05 och hade då avverkat 128 km. 
Hade försökt ta det lugnt men var ändå ganska slut i värmen.
Det var länge sen jag har svept hela 6 flaskor vatten på ett distanspass.
Trots det var jag snustorr när jag kom hem, snacka om varmt.

Inga kommentarer: