söndag 6 juli 2014

Mörksuggejakten avklarad

Blev riktigt soligt och fint väder Idag. Tror Mörksuggejakten än en gång slog deltagarrekord och fick över 1400 deltagare.

















Var osäker på formen då jag knappt tränat på en månad. Men jag tyckte jag hängde på bra uppför Vidablick.
Som vanligt körde jag på utför och kom ikapp ganska många. Hade återigen glömt hur lång grusvägen var innan man kom in på singeltracken så jag drog lite för mycket och blev lite trött.
Lyckades köra ikapp en bra grupp med Per Strömblad, Samuel Brännlund och Atle Hansen och några till.
Hängde på bra och vi körde på tills vi hade kört ca 5mil.
Då gjorde Per och en till ett ryck och jag försökte hänga på men dog helt.

Kändes som jag fick hammaren för jag orkade inte hänga med alls och fick släppa hela gruppen.
Fick dra ner på tempot rejält och tappade ganska många platser.
Kom i mål på en 10:e plats i H30 och får ändå vara ganska nöjd med det.

















Det var skönt att jag hängde på så långt som jag gjorde så jag verkar ändå ha lite fart i benen.
Får se till att orka lite längre till nästa gång. Jag tappade runt 5 minuter på den genomklappningen om jag tittar på vad Per kom som jag körde med
Det är bara att komma igen.
Nu är vi på väg hem här och alla är lite trötta här bak i bilen.

















Får tacka familjen Bleckur för boende och allt mat och såklart vår grymma lagningspersonal som såg till att vi inte körde torra i värmen här idag.

Inga kommentarer: