måndag 21 juli 2014

Lite bilder ifrån MTB SM

Här kommer lite bilder ifrån helgens tävlingar i MTB SM i Hallby. Börjar med mitt första hopp ifrån The Wall på träningen.
Här har vi lite ifrån sprinten på fredagen.
Snabbingarna i damelit med Jenny Risved i spets
Följt av Alexandra Engen.
Sen har vi herreliten med Emil Lindgren

Och några till.

Snabbt gick det.
Vi hade parkerat lite fint vid tävlingscentrum så vi hade nära till allt och fick lite skugga.
På lördagen var det min tur att köra XCO.
Här har vi Robert som tog guldet i H30
Ville var med i täten ett litet tag och körde bra.
Jag försökte köra på så gott jag kunde i backarna.
Sen har vi det härliga droppet igen, jag är så nöjd att jag satte den fint på varje varv. Tog som sagt ett par placeringar på det.
Här är Magnus Palmberg som van i H40. 
Och guldmedaljören i H50 Tommy Olsson
Gårdagens herrelit gick riktigt fort. Täten var nästan nere på 10 minuter per varv i 8 varv, grymt snabbt.
Det var Emil och Calle och Matthias som pulvriserade fältet redan efter ett par varv.
Resten av fältet fick göra upp om placeringarna utanför pallen.
Det var lite blandad teknik ute på de svåra ställena.
Fanns lite olika spår att ta.
På The Wall var det kanske lite över hälften som tog A linjen.
Backarna tog ut sin rätt i värmen.
Och i mål hade vi segraren Emil Lindgren.

Och tvåan Calle Friberg.

Inga kommentarer: