måndag 7 juli 2014

Ett par Shimano SH-XC90 mtb skor kom idag

Idag så kom sista beställningen för sommaren. Det var mina nya Shimano SH-XC90 skor som till slut hitta hem till mig tack vare vår snälla ordförande Patric.
De var värda att vänta på. De satt som gjutna på foten och då har jag inte behandlat dem än.
Skorna har en sån där fin "Heat moldable Custom-fit Technology" så att de går och värma upp och sen forma dem efter ens fot. Gör jag det kommer jag nog sova med skorna på för de var riktigt sköna.

De kanske inte var världens lättaste med sina 761gram för ett par 44,5:or men då de skall vara grymt styva och sitter så bra så gör inte något gram hit eller ditt någonting.
Riktigt snygga tycker jag att de var också. Får se när premiärturen skall bli och om jag orkar åka in och få dem gjutna innan jag kör eller ifall jag bara ska köra som de är.












I morgon ska det bli riktigt brant backträning med Ville. Får se hur det kommer att gå och om jag har återhämtat mig ifrån gårdagens Mörksuggejakten.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Snygga! :-D

Per Kumlin sa...

Tackar, jag de både satt bra och såg bra ut:-)