tisdag 8 juli 2014

20 x Väsjöbacken branta delen

Idag blev det jag, Ville och Thomas som skulle köra backträning.
Ville hade hittat ett grymt brant parti som starta vid det nerklottrade huset i mitten av backen och i stort set ända upp till toppen.

Vi hade planen på att köra 20 gånger upp. Backen var så brant så att bara ta sig upp var en bedrift.
Det var nog en av få gånger jag har växlat ner till lillklingan fram.
Det var till och med så brant så jag fick köra på lättaste växeln och lyckades ändå inte ta mig upp alla gånger.
Det var ganska halt med lösgrus och sand, så fort jag tappa fästet så var det bara att börja gå för det var i stort set omöjligt att starta om när det var så brant och halt.
Men vi orkade med hela 20 varv och jag lyckades cykla upp de flesta varven.
Det var sjukt jobbigt men bra både som teknikträning, styrka och kondition.
Trodde inte jag skulle orka 20 varv först så det var skönt att jag hade Ville och Thomas där för då går det inte att vika ner sig. 
Alltid bra med bra sparringpartners.
Nu fick jag ihop ett bra pass och känner mig nöjd.

Inga kommentarer: