fredag 30 maj 2014

Test av sista loopen av Nya Långa Lugnet

Vi drog upp hela familjen till Falun då jag ska köra Nya Långa Lugnet här uppe.
Fick en till skön sovmorgon till runt 10 sen var det bara att packa äta och dra iväg.
När vi kom fram så testade jag sista loopen medan Eva, Oskar och Linnea gick runt och tittade vid Lugnet.

Det fanns en del uppförsbackar att hinna bli trött på och som tur var fanns det en hel del riktigt roliga stigar att köra på också.
Den bästa kom dock sist när det var ca 3-4 km kvar till mål. Grymt rolig med doserade kurvor och riktigt snabb stig.
När jag kom i mål passa vi på att se på Ice Bug Killer Hill som gick uppför mördarbacken vid Lugnet.
 2 km puré pain.
Efter det blev det en god middag hemma hos Lars och Linnea.
Oskar försökte sig på att klättra upp i deras säng som är ca 1 meter ovanför marken. Det blev till att gnuga geniknölarna för att komma upp.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till!! Ser jag dig före eller efter kommer jag fram o hälsar ;-)

Per Kumlin sa...

Tackar, Tyvärr gick det inte så bra idag. Men det var en kul bana.

Unknown sa...

Hann tyvärr inte med o hälsa, får bli nästa race! Var premiär för mig på långa lugnet, håller med om att banan var rolig :-) ja allt strul du hade måste betyda att resten av säsongen går problemfritt! ;-)