söndag 25 maj 2014

Sista dagen Borlänge Tour

Idag var det sista racet på Borlänge Tour. Jag fick fortfarande stå i första led då jag låg 9:a i totalen.
Starten gick grymt snabbt idag och jag hade problem att hänga med.

















Lyckades dock ta mig in runt 5-6 plats in i skogen.















Drog mig ganska stum då jag legat på rött ett tag och tappade en del.
På andra varvet kom jag ikapp Andreas Sommarström och vi körde tillsammans med Jens.
Men på 3:e varvet i den långa uppförsbacken hade Anders hittat krafterna igen och drog iväg tillsammans med Jens.
Jag var helt död och hade inget att svara med. Rulla in på en 12 plats och ramlade ner till en 10 plats i totalen.

Det märks att jag inte sovit så mycket de sista 2 månaderna. Jag hoppas verkligen att jag klarar SCCM 2012 certet i morgon så att jag kan varva ner lite tills nästa helg i Falun.

För resten av CRT så gick det bra. Lars körde grymt starkt och kom in på en 3:e plats.



















Martin Eriksson gjorde en otrolig uppkörning ifrån sista led och slutade på en fin 7:e plats.



















Jesper Hjortberg tugga på bra och kom in på en 15:e plats.



















Ja då var det slut för den här helgen. Hem och ladda om inför nästa helg i Falun. Fokus för mig får bli att försöka sova ikapp några veckor.

Inga kommentarer: