söndag 11 maj 2014

Ombyggnad av cockpit till min Scott Spark 900 Premium

Tänkte jag skulle testa lite nya inställningar till cockpiten till min Scott Spark 900 Premium.
Ville ha lite rejsigare sittställning när jag kör i skogen så jag satte på en 1 cm kortare styrstam.
Det blir alltid lite kompromiss mellan att ha bra körställning i skogen och att ha bra uppför. Då jag tycker att det är roligast att köra i skogen så valde jag inställningen som passade bäst för det.
Drog även in bromshandtagen lite för att få lättare att bara bromsa med ett finger hela vägen in till styret men ändå kunna använda 2 vid behov.
Testkörde ca 1 timme ifrån Täby då jag skulle lämna CRT bussen där och det kändes riktigt bra.
Får testa några varv uppför Väsjöbacken nästa vecka för att se hur det känns uppför också.

Resten av dagen har varit ganska lugn. Oskar har varit duktig och lärt sig gå på muggen och skulle få ett Jake och Piraterna skepp som belöning för det.
Oj vad han sprang till Stinsen när vi skulle köpa det. Det är nästan 1 km ditt och han sprang konstant i riktigt hög fart.
När han kom fram flåsa han som en liten sparv och utbrast, det där var jobbigt.
Men oj så glad han var.

Inga kommentarer: