lördag 19 april 2014

XCO TT Kvisthamra Bikepark

Idag blev det XCO TT i Kvisthamra Bikepark. Det var Gunnar Töjren som åter igen tillsammans med CK Norrtälje gjort en grym XCO bana.
Vi blev 7 pers som skulle köra 45 minuter på den hårda banan som började med ett varv uppför slalombacken.
Banan var ganska teknisk med en massa roliga snabba kurvor, 2 hopp ett par stenkistor, en hel del spänger och en riktigt svår stocktrappa. 
Var tyvärr för feg idag så jag tog chickenline på den bitten.
Det var Mikael som tog starten tätt följt av Gunnar. Sen kom jag och Stefan.
(Fotona tagna av Anders Singstedt)
Micke och Gunnar segla iväg och jag tampades med Stefan. Jag tog i som en gris men det hände inte mycket idag, benen var tokstumma. Vet inte vad jag höll på med men min teknik var helt bortblåst idag. Jag fastna på alla rötter och stenar och hitta inget flytt alls.
Stefan gled sakta ifrån och jag försökte jaga på så gott det gick.
Stefan fick problem med cykeln på näst sista varvet så han fick tyvärr kasta in handduken. 
Det var bara att försöka hålla tempot uppe så gott det gick sista varvet. 
Började få till tekniken bättre men började också bli lite seg så jag tror inte det gick så mycket fortare.
Tror jag behöver sån här träning lite mer. Grymt bra utslagsgivande bana med en hel del teknik och kurvor så jag får upp både flåset och vanan att hantera cykeln när det går fort och är svårforcerat.

Eva och Oskar var med också så vi tog en tur in till Norrtälje och fika efter racet.
Skönt med lite värme så att vi kunde sitta ute och käka.

Resten av kvällen har spenderats hos svärföräldrarna med finmiddag.
Satt bra med lite gott käk.

Inga kommentarer: