söndag 13 april 2014

Keps Cup i Tenntorp

Idag var det finalen i Keps Cup. Det var återigen ett stort startfält och många som ville kriga om de sista poängen i cupen.
Planen för mig var att cykla ditt och få lite distansträning som det har varit ganska lite av i år.
Dock så hade min hosta kommit tillbaka lite så jag visste inte om det skulle bli någon start.
Valde sen att ta bilen ditt och testa för att se hur det känns.
Efter ett par testvarv så bestämde jag mig för att försöka starta.
Det gick ganska bra i nästan ett varv av 3 men jag kände att när jag började andas tungt så kom hostan tillbaka och det började kännas i halsen.

Dum som jag är så körde jag vidare då det var en så rolig bana men jag drog ner på tempot regält de sista 2 varven så jag inte behövde andas så tungt.
Det verkade som jag inte förlora så många minuter på det för jag kunde se de som var i tätten i min klass inte allt för långt fram på slutet.

Så här kör man i mål som en riktig mountainbiker.
Dagens vinnare i elitklassen var Mikael Flockhart som gjorde processen kort med resten av fältet och drog iväg solo.
Får vara nöjd med passet och det var skönt att få komma ut och köra lite trots rasllig hals.
Blev en kort vända genom Hellas på vägen hem då jag hade parkerat bilen på andra sidan.
I morgon får det bli lungt så jag kan bli helt frisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilden är suverän!
Hoppas att halsen är bra snart!
Räknar ju med dig nästa fredag ute i Lida!

Per Kumlin sa...

Tackar. Blir tyvärr tight i morgon. Hade varit kul att vara med annars.