måndag 21 april 2014

CX TT Sköndal

Idag blev det CX TT i Sköndal. Blev till att cykla ditt för att få ett litet distanspass också.
Blev ett ganska stort gäng med en massa ungdomar som ville köra också, alltid kul när de mindre kommer och kör.
Det var runt 10 pers som skulle köra 7 varv idag.
Jag tog starten och fick en liten lycka till Birjer och Mård som jaga närmast.
Birjer och Mård kom ikapp efter något varv men jag fick lite lucka där vi skulle över löpphindrena. Men de kom ikapp ganska snart.
Ut på 6:e varvet hade Mård vilat klart bakom oss och ryckte iväg. Jag försökte hänga på men lyckades bara hänga kvar några hundra meter då jag dragit hela vägen.
Mård fick några 100 meter in till mål att jag dryga ut lite till Birjer.
Sen blev det en kort liten fika i solen innan det var dags att cykla hem.
Fick ihop 4 timmar idag igen men det blev bara ca 9 mil.
Han med några varv på Flowride på vägen hem också och fick min 3:e bästa tid. Blev 4:16, sex sekunder ifrån mitt PB.
Verkar som ett halvhårt distanspass gör susen för mina ben.

På eftermiddagen så blev det en vända till Sigtuna med familjen.
Blev lite fika på Tant Brun.
Blev till att gå bort kalorierna så vi tog en vända längs vattnet.
Oskar hitta ett stort träd att klättra i på vägen så vi fick stanna ett tag och låta han klättra av sig.
Ja då var den påsken slut. Gick lite för snabbt. Han bara med hälften av allt jag hoppats på att hinna med.

Inga kommentarer: