fredag 28 mars 2014

Ytterligare nästan 1,5 hg har skalats bort ifrån min Scott Spark 900 Premium

Idag kom det ett par paket ifrån Bike-Discount och Actionsports. De var riktigt snabba, beställde i måndags natt. Grejerna skickades redan på tisdags morgon och de ringde ifrån posten i torsdags morse och meddelade att allt var framme. Snacka om snabba puckar.

Den här gången blev det lite mer mainstreamprylar. Det blev en Ritchey WCS C260 styrstam i aluminium på 100 gram.











Ritchey Ergo TrueGrip på 28 gram paret.

och till det ett Ritchey Superlogic 68cm styre på 161 gram. Det var kanske inte det lättaste styret. Men styret är en komponent som jag helst inte vill ska gå av helt plötsligt i en nedförsbacke i 70 blås. Med mina 80 pannor så vill jag inte chansa på ett 100 grams styre när det är så brett också, det blir ju lite bändande krafter i det när jag står och matar i backarna.











Kombon gick in på 289 gram så det får anses ganska lätt ändå och det blev nästan 1,5hg lättare än original.
 
427 gram vägde original styret med styrstam och handtag, inte fy skam det heller.












I morgon skall allt testas för då är det Keps Cup i Vallentuna. Det blir Premiärturen för min nya Scott Spark 900 Premium.

Idag han jag med lite träning också. Blev löpning till och ifrån jobbet. Körde lite wild and creasy och körde hårt till jobbet och lungt hem den här gången. Blev dock inga supersnabba tider då jag körde en liten omväg med lite mer backar i.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till! :-)

Per Kumlin sa...

Tackar, Tyvärr var inte benen med mig idag men Sparken gick riktigt bra.