tisdag 4 februari 2014

Löpning 21 sekunder ifrån PB

Blev lite löpning idag. Sprang hyfsat snabbt till jobbet och fick en km under 4 minuter. Kändes ganska bra.
På vägen hem försökte jag dra på lite som vanligt.
Värmde upp lite och startade varvet ganska lugnt men jag fick fortfarande ont på vänster sida bröstet efter någon kilometer.
Fick dra ner lite på tempot men kunde öka på slutet igen. Fick dock bara en km under 4 minuter.




















Tiden blev 17:21 så det var ganska bra ändå med tanke på att jag började lugnt och fick dra ner på tempot när jag fick ont i bröstet.
Får jag till en hel runda utan problem borde jag klara att komma under 17 minuter som är mitt personbästa än så länge.




















Det verkar som jag inte blir så stum i benen och får sådan grym träningsverk längre när jag springer.
Benen kanske äntligen har börjat vänja sig vid löpning.

Inga kommentarer: