söndag 16 februari 2014

Hammaren delux på Sköndalscrossen

Planen var att köra distans idag och sen hänga på Sköndalscrossen och få lite fartträning på köpet.
Vaknade dock sent och slängde i mig en frukost och skulle cykla iväg.
Kände mig grymt låg och kraftlös så jag tog ett blodprov och hade bara 2.4.
Det blev till att sätta sig och käcka igen.
Då klockan blivit mycket så skulle jag aldrig hinna cykla ditt så det blev till att ta bilen.
Han precis ditt för att hinna ta ett testvarv sen var det bara att försöka köra.
Blev ett mastervarv då Mård lagt till ett nytt avsnitt på banan sen var det full gas.


















Var med i täten första 2,5 varven av 5 sen gjorde sig min morgonhammare påmind och krafterna försvann.
Det var en ganska stor lucka ner till övriga så jag försökte bara hålla min plats och inte tappa för mycket men benen var verkligen som betong. Kunde öka lite på slutet men det var knappt styrfart uppför backarna.

Då jag både var helt slut och det även hade börjat regna så försvann mina planer ganska snabbt på att fortsätta cykla.
Åkte hem till mina föräldrar och såg på skidorna och fick se Sverige ta ytterligare ett OS guld.
Vilken utklassning, fan vad grymt kört.













Blev till att glida hem sen och sova ett par timmar för att återhämta sig. Riktigt skönt och få vila efter dagens genomklappning.

Inga kommentarer: