lördag 1 februari 2014

Distansrunda i skogen

Idag blev det ett lite distanspass. Då jag inte har några stänkskärmar på vinterhojjen så ville jag inte köra på vägen då all snö höll på att smälta.
Det blev en tur runt Järvafältet till att börja med.
Såg inte ut som det var så många som vart i skogen där, inga spår här inte.
Körde vidare mot Kallhäll och körde sedan längs vattnet till Hässelby. Var riktigt fint i skogen där och hårdpackat.
Fick åka ut lite på vägen och bli blöt vid Häselby där jag även körde förbi det här gamla kranen. Den bryter verkligen ut mot den annars ganska lugna och fina utsikten vid vattnet.
Körde vidare mot Alvik längs vattnet där jag sen vek av hemåt och tog vägen via Ursvik, blev en fin runda på 70 km och 4timmar.
Fick bara i mig en halv flaska vatten under passet så det måste nästan vara någon typ av rekord gör mig. Jag brukar dricka väldigt mycket i vanliga fall, men jag var ganska lätt klädd och körde inte så hårt och hade drukigt mycket innan så det lär ha gjort en hel del.

Inga kommentarer: