lördag 22 februari 2014

101km cykeltur

Idag var det första gången på länge som jag han med ett distanspass. Tänkte bara köra 3 timmar ifrån början. Hade planen att köra till Vallentuna och sen tillbaks för att köra hårt några varv på blåa spåret.
Det blev dock att jag fortsatte i den fina medvinden och helt plötsligt var jag uppe vid Gottröra nästan.

Vände hem mot Arlanda och då märktes det att jag hade haft medvind ditt.

Var lite drygt att trampa på i motvinden men det gick ganska bra. Hade känt mig lite seg i början och det gick lite tungt att trampa även i medvinden så när det vände fundera jag på om jag skulle försöka hittat en väg som var lite mer i lä.

Men jag fortsatte på den närmsta vägen och när det bara var ett par mil kvar så började jag känna mig starkare helt plötsligt trots att jag bara druckit vatten och tagit en banan för en timme sen.

Skönt att jag inte tappat helt trots så få distanspass i vinter.
Blev 101 km på 3:43.



















27,4 km/h i snitt på 101km får väll vara godkänt med MTB på ett halvlugnt distanspass.

Inga kommentarer: