tisdag 14 januari 2014

Sprint på gokartbanan med Ville

Blev ett tekniskt sprintpass ikväll med Ville på hans nya "gokartbana"
Vi körde järnet uppför backen som var lite småteknisk och tog runt 40-50 sekunder att ta sig uppför.
Sen blev det en grym utför med en riktig stenkista som jag inte riktigt klara av.


















Ville är grym på att köra sådana partier och han peppa mig till att köra hela tiden.

Jag lyckades tillslut köra alla andra tekniska partier förutom den där djävla stenkistan.
Jag vet inte varför jag fegar ur hela tiden. Det är i och för sig ganska stora stenar och lite halvbrant men det finns ett spår som det i stort sett bara går att rulla sig igenom.

Men så fort jag kom upp på den stora stenen och skulle glida ner så fega jag ur och bromsa.
Det blev ett gäng krascher bara för att jag bromsa och förde vikten bakåt istället för att bara glida med och släppa bromsen.

Jag måste ta mig i kragen och ta det där partiet snart så jag kan gå vidare.

Inga kommentarer: