måndag 6 januari 2014

CX TT i Sköndal med sega ben kändes det som

Kände mig grymt seg på morgonen. När jag skulle sätta mig på cykeln och köra iväg till Sköndal så var benen som stockar så jag tänkte nästan vända hem igen.
När jag kom ditt så kändes det fortfarande segt så jag hade inga större förhoppningar om någon placering.
CX TT Sköndal
Men när väl race så verkade krafterna komma tillbaks.
Jag hängde på täten med Björn, Robin, Birjer, Mård och Peter.
Vi skulle köra 6 varv och på slutet av 3:e så fick jag en lucka vid hopphindrena och var helt plötsligt först.
Jag tänkte att jag gör ett försök och gasar för och se hur långt det räcker.
Det höll till ca mitten av 5:e varvet då Mård och Robin kom ikapp.
Mård stötte direkt och varken jag eller Robin orka svara.
Jag stötte av Robin vid hopphindret igen och fick en lucka.
Nu var det bara att försöka hålla placeringen in till mål och inte tappa något på Mård.

Lyckades hålla kvar placeringen och tappa inte så mycket på Mård heller så det kändes riktigt bra.
Det trodde jag inte i början av dagen då benen kändes som hårdkokt spaghetti idag.
Det var jag och Ronnie som körde MTB idag medan de andra körde cross. Vet inte vilket som var bäst idag.
Ronnie
Vi hade nog lite fördel i sista backen och löphindrena medan i leran hade vi det nog lite svårare på sina ställen.

Inga kommentarer: