fredag 13 december 2013

Rekordförsök 4000 m

Idag tänkte jag försöka springa snabbt ifrån jobbet.
Dagen började dock med Luciafirande på förskolan med Oskar utklädd till en liten pepparkaka.














 Blev lite för mycket lussebullar och pepparkakor så löpningen till jobbet gick inte så snabbt.

När jag skulle springa hem var det perfekt väder och torrt och fint.
Tänkte jag skulle försöka mig på ett rekordförsök när förutsättningarna var så fina.
Det höll dock bara i ca 500 m sen fick jag värsta magknipet.
Försökte ta det lugnt ett tag men så fort jag drog på igen så kom det tillbaka.

Blev inte en enda km under 4 minuter, det är fan skandal.
Enligt Strava fick jag ett medel på 4:22 per km, skulle vara kul och komma under 4.

Blev lugnt på kvällen sen. Både Oskar och jag var chipssugna så vi knatta ner till Citygross och köpte lite.
Blev grabbkväll delux.

Inga kommentarer: