tisdag 17 december 2013

Rekord på löpningen både till och från jobbet

Idag blev det löpning både till och från jobbet. Lyckades med konststycket att sätta rekord åt båda hållen.
Trodde verkligen inte jag skulle orka springa snabbt idag då det kändes riktigt segt i benen igår när jag försökte ta i runt Ursvik.
Tänkte jag skulle ta det lugnt till jobbet och köra på hårt hem.
Men det kändes ganska bra på dittvägen så jag höjde tempot lite och körde hela vägen till jobbet.
Fick ett medel på 4:10 min/km så det får jag vara nöjd med då det är mer uppför än nedför.














På vägen hem tänkte jag att jag skulle ta i fullt ifrån början till slut men jag blev lite trött på slutet.
Fick lite ojämn fart enligt Strava, vet inte om den regga lite konstigt. Om den stämmer så fick jag 4:02 min/km och det är ju väldigt nära 4:00 som jag har som mål att ta.
Några gånger till så kanske jag klarar det.
















I morgon blir det vila för nu är mina ben tokstumma.

Inga kommentarer: