fredag 20 december 2013

Litet löptest igen

Blev jobblöpning idag. Sprang lugnt till jobbet idag för att jag tänkte att jag skulle försöka slå min tid ifrån i tisdags på hemvägen så jag skulle kunna komma under 4min/km.
Blev 4:56 på vägen till jobbet så det blev riktigt lugnt.

På hemvägen så starta jag med att värma upp först för att kunna dra på ordentligt i början.
Gick bra första och andra km där jag fick 3:37 och 4:06 min/km.
Sen hög det till i bröstet så jag till och med fick stanna och ta det lugnt ett tag.
Där rök det rekordförsöket.
Strava
Typiskt när första halvan gick så bra. Men det känns som att jag har fått upp tekniken lite bättre.
Jag har nog börjat ta lite kortare men snabbare steg och det känns lite bättre. Men jag är fortfarande stel som en pansarvagn och stegen känns ganska tunga.
Har ingen direkt spänst i löpningen.

Så här såg det ut på Strava. Får se om jag ska springa på måndag sen igen.

Inga kommentarer: