söndag 15 december 2013

CX TT Alby Friluftsgård och 3000 lumen BikeRay F1 lampa

Idag blev det riktig träning. Åkte till Alby Friluftsgård på morgonen och körde Kompiscrossen där borta.
Vi blev runt 10 pers som körde. Gårdagens regn hade gjort banan riktigt blött och tungkörd så det fanns inga ställen att vila upp sig på.
Idag var det Birjer som tog starten och höll den i 3 varv av 5.
Sen kom Peter och gjorde ett ryck. Jag och Mård hängde på och vi fick en lucka till de andra. Tyvärr gick det för snabbt för mig så jag fick släppa efter ett halvt varv.
Var totalt stum i benen och hade inget att ge.
Birjer fick upp farten igen och körde på riktigt bra och kom ikapp och om.
Försökte hänga på där också men det var kört.

Det var riktigt tungt idag men kul att köra med några. Hade nog inte kommit ut om jag skulle köra själv.
CX TT
Efter rejset blev det en sväng till Cykloteket för att köpa en BikeRay F1 lampa.
Efter veckans krasch i mörkret så tänkte jag att det är dags att skaffa en riktig lampa att ha på huvudet också så att jag ser något när jag svänger.
BikeRay F1 lampa
3000 lumen borde räcka hoppas jag:-)

När jag kom hem så var Oskar snabb och ville plocka in och packa upp allt.
Oskar
Han är riktigt stark den lilla manen.

Kvällen avslutades med middag på Kung Albert. Kung Albert
Blev en god trerätters så nu är vi mätta och belåtna allihopa.

Inga kommentarer: