onsdag 25 december 2013

4x4 på 420 watt HTFU

Tänkte jag skulle försöka träna lite efter all julmat igår. Planen från början var att köra distans men när jag titta ut så ångra jag mig. Det regnade och såg ut som det skulle göra det halva dagen så jag gick och la mig igen.
Tog mig dock i kragen på eftermiddagen och satte mig på Monarken för att köra 4x4.
Jag lyckades köra första och kom precis igenom 2:a intervallen utan paus på 420watt så det kändes som det börjar gå åt rätt håll.
Men på 3:e så stummna benen helt så efter 2,5 minut så var jag tvungen att vila i runt 10 sekunder innan jag kunde fortsätta.
Tänkte att jag tar en längre paus för att samla krafterna till den sista intervallen. Hade stereon på så hög volym som jag våga ha utan att skaka sönder lägenheten och skrämma granarna för att glömma bort smärtan i benen.
Jag kom dock bara 1,5 minut innan benen sa upp, tänkte shut up legs och HTFU men det hjälpte inte benen var helt taco inte ens musiken kunde få skallen och benen att fortsätta.
Fick bli många småpauser på den sista intervallen. Hade verkligen hoppats på att jag skulle orka köra klart utan paus då jag tog extra lång villa.
Jag brukar kunna härda ut när det är sista intervallen men det ville sig inte idag.









Resten av kvällen har spenderats i viloläge framför TV:n. Har inte ens kommit utan för dörren idag, har varit riktigt slappt.
I morgon är det dock tänkt att köra Sköndalscrossen kl 11 så länge det inte börjar regna igen så jag kommer ut och får lite luft.

Inga kommentarer: