söndag 17 november 2013

SMACK Crossen, final i CX Cupen

Idag var det SMACK Crossen som skulle köras ute vid Märsta. DEt var 26 pers i min klass som skulle tampas om segern på den ganska tungtrampade banan.

Hade siktet inställt på att försöka ta en pallplats idag men mitt blodsocker ville något annat.
Kände vid uppvärmningen att jag inte riktigt hade krafter och att jag började känna mig väldigt hungrig.
Hade haft lite högt blodsocker vid frukosten på 9.8 men jag tog ändå lite mindre insulin då jag skulle tävla och åt en ganska stor frukost.
Tycker att jag omöjligt borde kunna vara hungrig men när jag tog provet så låg blodsockret på 3.0 vilket är = med att vara skapligt väggad.
Inte det bästa före starten.

Jag försökte ändå hänga på då jag låg fint i andra startled på högersidan så jag kunde köra om utan problem.
Jag hängde på i topp i lite över ett halvt varv men sen sa det stop.
Krafterna var borta och jag orka inte svara när folk körde om mig.

hamna i en liten klunga med Markus Nyström och Mats Berntsson.











Ut på 4:e varvet så börja jag komma igång och nu var det bara Markus Nyström som hängde kvar.











Det märktes att vi var starka på olika partier på banan för om vartanat så stötte vi för att hänga av varandra. Var riktigt kul för det var ingen som ville ge sig.
Vi började komma ikapp Fredrich Hammarström som gott ut hårt idag och jag hoppades på att vi skulle komma ikapp.
 










På slutet av sista varvet var vi riktigt nära och farten höjdes ytterligare lite för att både komma ikapp och hänga av varandra.
Jag visste att det var en ganska hård uppförsbacke strax innan mål som jag bruka ha svårt för att hänga på sen kom en lite halvteknisk nedför där jag kört ikapp förrut som sen avslutades med målbacken.

Planen var att hänga på hjul uppför och sen stötta nedför och ta innerkurvan upp mot mål och bara ge järnet.
Den planen fungerade för jag kom om vid krönet på uppförsbacken sen kötta jag på så gott det gick och tog spurten med en sekund.











Riktigt kul med en sådan fight de sista varven.
Sen var det Herr och Damprestige som skulle köras. Fredrik Edin och Martin Eriksson ifrån Cykloteket Racing Team var långt upp redan ifrån start.
Fredrik la i en till växel och gick upp i ledning. 











Martin var med bra och krigade i topp tills han fick kliva av efter halva rejset då han tyvärr inte kände sig bra.












Hans Mård var med och körde riktigt bra också. Han var inte långt ifrån pallplats.











Fredrik behöll sin ledning ända in till mål med en starkt jagande Jens Westergren efter sig som kört upp sig ordentligt på slutet.












Fredrik tog hem segern i SMACK Crossen och tog även hem totalen i CX-Cupen.












Angelica var inte med och körde idag då hon kände sig lite krasslig men hon hade kört så bra innan så hon tog hem totalsegern i CX-cupen också.
2 totalvinster i CX-Cupen för CRT är inte dåligt.






Fullständiga resultat ifrån SMACK Crossen finns här.
Nu är den här tävlingssäsongen över för mig i år. Blir nog lite lugnare träning i veckan som kommer här innan det är dags att dra igång vinterträningen.

Inga kommentarer: