måndag 4 november 2013

Pluggardag och löpning inställd

Idag blev det en hel pluggardag. Drog igenom några sessioner av SCCM 2012 SP1 och har kört en hel del labbar.
Börjar bli lite trött i huvudet nu då det är mycket att ta in och datorn jag har är tyvärr inte den snabbaste så allt tar så lång tid.
Det krävs lite power ifrån datorn när den ska ha 2-3 sessioner öppna med Windows Server 2012 och Windows 7.
Tyvärr orkar inte min laptop riktigt med det då det kan ta någon minut att bara öppna utforskaren ibland....

Men det finns som tur var hur mycket information som helst ute på nätet om jag vill gräva ner mig någon annan stans.
Här finns en gratis version hur man sätter upp SCCM:en i molnet på Technet. Vill man gå en massa virtuella labbar så finns det på Technet.com också. Ja det går att gräva ner sig hur mycket som helst om man vill på Technet.








Tur jag har lite tid över nu att plugga. Det är inte det lättaste att trycka in allt i mitt stackars huvud men kul är det.

Ja ingen träning blev det idag. Hade en liten plan på att gå ut att springa en kortis men den försvann.
Ska försöka ta en löprunda i morgon istället.

Inga kommentarer: