söndag 3 november 2013

CX SM banan testad

Idag var det visning av CX SM banan

Det ville jag inte missa så jag tog crossen och rulla ditt.
Vi var ett ganska stort gäng som kommit ditt för att ta några provvarv.












Vi körde först ett lugnt testvarv för att lära känna banan lite gran.
Blev ett varv till där det gick lite hårdare.

Sen tänkte vi köra ett sista varv i Tävlingsfart för att se hur lång tid det skulle ta att ta sig runt på tävlingsdagen.

Fredrik Edin satte upp tempot sen var det Flockhart, Jesper och jag.
Fredrik försvann medan jag tampades med Flockhart och Jesper som körde olika hårt på olika ställen.
Fredrik kom in lite under 8 minuter medan Jesper, jag och Flockhart kom in på runt 8:30 tror jag det blev.












Blev 2 extravarv för mig sen då jag ville se att jag hitta runt allt. Det är en del kurvor att hålla reda på så jag ville försöka memorera allt.
Det är ju hemmaplan så då vill jag åtminstone ha koll på banan.

Det blev lite över 2 timmars körning totalt och 5 varv på SM banan så det fick räcka för idag.
Fick med allt på Strava också.

Inga kommentarer: