tisdag 22 oktober 2013

Sliten efter helgens CX tävlande

Kände mig ovanligt sliten idag efter helgens CX tävlande. Det verkar som jag kan vara snabb en dag men 2 dagar på raken verkar vara för mycket nu när jag tränar så lite.
Det känns som jag är lika snabb nu som när jag tränade nästan dubbelt så mycket när jag tränade som mest.
Dock så verkar jag bara kunna köra snabbt en dag nu för tiden.
Det känns i alla fall som jag är mer sliten efter en dubbelhelg nu än förut.
Borlänge Tour, CX helgen här och Hammarby Hill med Cupavslutningen i XC dagen efter kände jag mig skapligt rökt dagen efter.
Men det blir väll så när jag inte har hunnit att köra någon distans i stort set utan nästan uteslutande har kört någon form av intervaller eller tempo.

För att råda bott på dagens sega ben så fick det bli vattengympa med Oskar på Vilundabadet.
Han ville inte simma så mycket först men efter ett litet tag så hitta han vattenrutschkanorna och då sprang han upp och ner hela kvällen och åkte till och med själv.
Sen blev det en del simmande i den lilla bassängen och Oskar fick sitta på mina axlar när jag simma runt.
Var riktigt kul så ditt lär vi åka fler gånger.

Inga kommentarer: