torsdag 24 oktober 2013

CX TT Husarviken

Blev till att testa benen vid Husarviken ikväll.
Vi körde vanliga rundan med 2x3 varv där vi körde sista setet som en jaktstart.
Tog starten på de första 2 intervallerna men det var sjukt vad stum i benen jag var.
Jag hade riktigt svårt med igångdragen efter varje kurva och det kändes riktigt tungt att köra.
Lyckades dock ta spurterna före Justus och Zander.

Sista intervallen så blev det jaktstart.
Riktigt kul vi fick till bra mellanrum mellan åkarna så vi började samlas ihop till slutet av intervallen.

Det blev lite tight på slutet då jag, Justus och Ivar kom in i en kurva samtidigt och jag försökte köra om båda på innern.
Fick kast och krocka ihop med någon/något så min snabbkopplingen till bakhjulet gick upp och hjulet hoppa av.

Tog alldeles för lång tid att få på det så det var bara att försöka köra på i egen takt.

Kom ikapp Zander som fastnat med en äldre dam som inte tyckte vi skulle cykla där.
Hon var runt 80 år och hade nog inte alla hästarna hemma längre.



















Hon hade en hund som sprang löst hej vilt som hon inte tyckte att det var något problem med.

Men att vi cykla där tyckte hon var helt galet.
Försökte resonera med henne lugnt och sansat men polletten trilla aldrig ner.

Att det ska vara så svårt att samsas om vägarna och stigarna för somliga.

Inga kommentarer: