tisdag 15 oktober 2013

CX TT Husarviken

Det har nästan blivit lite tradition med CX TT vid Husarviken på tisdagar.
Det är grymt rolig träning som innehåller både teknik och fart.
Vi körde 2x3 varv. Blev lite lugnt första varvet sen gick jag upp i spets och försökte öka lite.
Robin och Jesper hängde på och Robin försökte komma om på slutet och lyckades. Dock satte jag mig på hjul och han köra om på målrakan.

Andra settet tog Jesper starten och jag hängde på. Efter nästan ett varv drog Robin om och fick en liten lucka.
Försökte jaga ikapp men han hade runt 50 meter.
Dock så krascha han efter 1,5 varv så jag kom ikapp.
Sista svängarna innan målrakan kom han in fel i kurvan så jag kom om och kunde spurta ifrån.

Sista setet blev jaktstart så jag fick starta sist.
Kom ikapp Robin ganska snabbt sen var det bara att jaga ikapp resten av klungan.
Det blev till att ligga på ordentligt då det var ganska stora luckor framåt.
När det var ett halvt varv kvar hade jag kommit ikapp alla.
Jesper och Robin var kvar bakom men jag tog min specialsväng runt eken längst bort på banan och fick en lucka och Robin halka av i ett försök att jaga ikapp.

Nu var det bara fullt ös till mål så att de inte skulle hinna ikapp.
Blev en riktigt jämn körning idag och det är alltid kul.
















Blev en vända till Cykloteket på vägen hem för att se om de hade något kul på deras rea.

Inga kommentarer: