tisdag 8 oktober 2013

Cross TT Husarviken

Idag kom sommaren tillbaka, 17 härliga grader så det blev till att köra i kort kort.
Det blev cross TT vid Husarviken igen. Det var ett bra startfält med många snabbingar så det blev riktigt bra träning.
Vi körde 2x3 varv som vanligt. Jesper tog starten men sen gasa Flockhart på och jag hängde på.
Lyckades slita mig med i 1,5 varv men sen missa jag en växling och sen var det kört.
Fick dock personligt rekord på banan så det kändes bra.

På andra setet tog Flockhart ledningen och jag hängde på.
Klara mig bara knappt ett varv sen kom Zander och Robin om.
Körde om Zander och började jaga Robin men kom inte ikapp.

På tredje så skulle Flockhart hem så det blev lite mer taktikkörning.
Zander tog starten med mig efter och sen Robin och Jesper.
Ut på andra körde Robin om mig och lyckades sen ta sig om Zander vid löphinderna.
Jag kom dock inte om så Robin fick en liten lucka.
Kom sen om och började köra ikapp och jag kom ganska nära på slutet men orkade inte hela vägen.

















Blev ett riktigt roligt pass och alltid lika kul när det är ett stort gäng som kommer och kör.
Passet finns på Strava

Inga kommentarer: