fredag 11 oktober 2013

Blött Cross TT

Blev lite Cross TT vid Husarviken igen.
Idag blev det härligt Belgiskt crossväder med regn och blöta och hala gräsmattor.
Vi blev runt 6-7 stycken som skulle halka runt idag.
















Jag kom ditt lite sent så jag fick hoppa in efter första loppen.
La mig framför ledande Jesper och lyckades gasa ifrån lite.

På andra setet så hade jag lite för tung växel i början och kom iväg ganska långt bak.
Körde upp mig och var först efter halva första varvet.
Sen var det bara att försöka ta kurvorna rätt och håla sig på cykeln och det gick.

På sista setet körde vi jaktstart. Riktigt kul att få jaga och försöka köra om.
Blev en del tighta omkörningar i kurvorna.
Lyckades köra om Jesper och en till vid det stora trädet längst bort på banan på andra varvet.
Kom in på innern med hög fart och körde nästan upp i trädet, men det var bra grepp där så jag kom om.

Sen var det bara en till kvar att komma ikapp.
Kom om i sista nedförsbacken sen var det bara att gasa järnet de sista hundra meterna.

Det tog nästan 1 minut långsammare per set än när det var torrt.
Var riktigt halt i kurvorna och jag gick på 2 hjulsställ ganska ofta kändes det som.
Men det blev bra teknikträning så det var bra.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: