söndag 15 september 2013

Kompiscrossen Gubbängen

Idag var det dags för Kompiscrossen igen.
Var grymt mycket mer taggad nu än förra veckan nu när jag återhämtat mig ifrån magsjukan.
Det var ett stort startfält igen. Ca 50 styckna som skulle ut och trängas på banan.
Kompiscrossen
Damian var den som tog starten idag och jag haka på efter.
Ludde, Mårdarna, Robin, Justus och Matti kom om efter ett tag + 2 till.
Blev lite stockning vid sandhindret så jag tappa huvudklungan med Damian och bröderna Mård och Ludde.
Vi bakom bildade en andra klunga och jagade frenetiskt.
Vi tappade inte så mycket utan var kanske ett par 100 meter efter som mest.
Ut på sista varvet så blev det hårdkörning i våran klunga och det var krig om platserna då det var 2 ställen med motvind på precis innan mål.
Tillslut drog Matti upp spurten och jag hängde på men lyckades inte ta mig om.
Grymt nöjd ändå med en 5:e plats.
Förra veckan blev jag nästan varvad, nu var jag bara några sekunder ifrån pallplatsen.
Efter slutspurt
Passet finns på Strava för de som är intresserade.
Nu har jag varit hos föräldrarna i Farsta och fått lunch och håller nu på att klippas.
Klippning
Måste bli lite snygg då vi ska på 3 års kalas i eftermiddag då Oskars kompis fyller år.

Inga kommentarer: