tisdag 17 september 2013

Crossintervaller vid Norra Djurgården

Blev en blött crossrunda vid Norra Djurgården ikväll.
Blev ett ganska kort pass då det blev lite blött och kallt i regnet.
Körde 2x3 varv på banan vi körde förra veckan.
Var lite tyngre nu i regnet men det var inte så halt som jag trodde det skulle vara.
Hade ganska bra grep runt hela banan och jag testade att cykla uppför backkrönet i början av banan och det var inga problem.
Cyclocross
Tog dock runt 1,5 minuter långsammare per set än förra veckan när det var fint väder.
Var nog lite svårare att ta i nu när jag inte hade någon att jaga också.
Jag brukar ha lite lättare att ta ut mig när jag har någon att jaga eller om jag blir jagad.
Är alltid roligare att få in lite riktigt tävlingsmoment i träningen.
Men det blev bra fart och teknik träning ändå idag.
Scott Addict CX
I morgon får det nog bli Monarken då det är sista dagen på mitt uppdrag på jobbet så jag kan inte cykla ditt.

Inga kommentarer: