tisdag 20 augusti 2013

Väsjöbacken * 8

Blev backträning idag vid Väsjöbacken.
8 intervaller skulle köras.
Fick sällskap av Johan Carlström. Han körde skiten ur mig idag.
Jag hängde på skapligt första halvan till det börja plana ut vid det lilla huset. Där hitta han en växel till och körde ifrån.

Johan fick nog 15-20 sekunders lucka totalt per varv.
Tiderna för mig blev ifrån 4:08 som var det sista varvet och 4:23.
Vi körde det långa varvet som startar vid första stolpen och går upp till toppen.
Backträning
Den tar ca 20-25 sekunder längre tid än det vanliga som jag brukar köra.

Ja tiderna blev inte så jättebra då jag brukar ligga runt 3:30 på det korta varvet. Tycker jag borde klara under 4 minuter.

Känner att jag måste lära mig sitta mer när det brantar till. Det är grymt halt uppför Väsjöbacken med allt grus så det är att föredra att kunna sitta ner och få ner kraften till vägen.

Fick en fin avslutning med en solnedgång innan jag skulle hem.
Väsjöbacken
Får se till att få lite mer fart på de hala ställena till nästa gång.

Inga kommentarer: