söndag 4 augusti 2013

Grattis Älskling

Idag fyllde Eva år och de firade vi med att ta en tidig båttur till Dolphin House för att förhoppningsvis få se lite delfiner igen.
Upp i ottan blev det då båten gick kl 06:00.













En liten följebåt skulle med också och den körde de med full gas upp i aktern på våran båt.














Tyvärr så kom vi med en båt som skulle jaga delfinerna och det brukar ju inte gå så bra.
Alla stod och vänta på att få hoppa i och när vi kom i närheten av delfinerna så dök de ner på djupet och försvann medan vi fick hoppa i och alla snorklare låg på ytan och missa allting.

Själv simma jag efter dem och ner de väll skulle upp till ytan igen så var det bara jag där som vanligt.

















Det är tur att jag kan dyka och simma annars hade jag inte fått sett dem på så nära håll.
Det är ett litet aber med alla båtar som försöker jaga delfinerna och sen har en hel hopp med knappt simkunniga snorklare som inte orkar simma mer än 100 meter.
De får ju i stort set aldrig se de fina djuren på nära håll.

















En liten rocka såg jag där nere på botten också. Det är oftast några meter ner som allt det roliga händer.














Eva fick som tur var också se delfinerna på nära håll så hon är glad.













Blev en ganska lång båttripp så vi låg uppe på soldäck och gassade lite.













Jag fick en liten tur med gummibåten då jag simmat iväg så långt med delfinerna. En win win situation för mig.













Så här bra tyckte Oskar och Eva att båtturen var. Har flippat lite med kamerainställningarna och har äntligen kommit på hur man använder färgaccent.













Kan bli ganska roliga bilder om man får till effekten ordentligt.






















När vi kom tillbaks efter en heldagstur och kom upp på hotellet så hade Eva fått en fin present.













Nu bär det av till ett fin födelsedagsmiddag. Får se vad resten av kvällen erbjuder.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: