söndag 18 augusti 2013

Cykelvasan, hade i alla fall tur med vädret

Vi i CRT teamet hade en stor stuga vid Tjärnbäcksvägen, stor och fin men lite off ifrån centrum. Vaknade vid 05:30 då vi skulle hinna städa och få en plats för TEAM bussen vid startområdet.
Vi hade fått nya coola hjälmar ifrån ABUS igår som vi skulle testköra.













09:00 gick starten får oss i tävlingsklassen. Visste inte riktigt hur formen skulle vara efter allt vilande men det verkar som den börjar gå åt rätt håll igen.
När starten gick kom jag iväg ganska bra och den här gången lyckades jag hänga med första gruppen till toppen av backen så det kändes riktigt bra.

Kom med i en bra grupp med bl.a. Henrik Mård och Atle Hansen.
Sen innan backen upp till Riksberg drog Henrik och en till iväg och det var ingen som ville täppa till luckan.

Jag jagade ikapp och kom ikapp precis innan backen börja så det var inte så smart.

De drog iväg och de andra kom ikapp mig och om. Tappade ett helt gäng där men lyckades ta mig tillbaks till en mindre grupp med bl.a. Jesper Andersson.
Försökte återhämta mig så gott det gick och inte dra så mycket.

Vi blev en skapligt stor klunga som körde på ganska bra så jag hoppades på att komma ifatt den större klungan kort framför efter ett tag.
Sen kom oturen vid en nedförsbacke innan Oxberg så kör jag på något skit med framhjulet.
Får punktering och lyckas inte laga det med varken punkaspray eller kolsyrepatron.

Började försöka springa till Oxberg och kom ca 2 km innan jag fick tag i någon och då visade det sig vara ca 6-7 km till den tekniska zonen.
Surt sa räven det var bara att kasta in handduken för våran servicebil skulle nog ändå redan hunnit dra då jag ståt och mekat ett bra tag och sen sprungit/gott ett par km.

Ja det var kul så länge det vara. Tur att vädret var bra så jag slapp stå och frysa ihjäl i väntan på skjuts.
Fick lift av en snäll dam i en minibuss som skjutsa mig till Mora sen, det tackar jag för.

Vinnaren i herrelit blev Fredrik Eriksson som solokörde in i mål sista biten, starkt jobbat på den här banan.













I damelit gick Alexandra Engen och van i en hård strid med Heidi ifrån Norge.
Fullständiga resultat ifrån Cykelvasan finns här.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: