tisdag 16 juli 2013

TT hos Gunnar Töjren

Idag hade Gunnar bjudit in till TT hemma hos sig.
Gunnar har alltid roliga banor och så även idag.
Vi körde på hans EM bana som börjar ganska lätt med enklare stigar.
Blev sen lite upp och ner på snabba stigar och på slutet en ganska teknisk nedförslöpa som var både brant och lite stenig med tighta kurvor.
Riktigt rolig att köra.
Gunnar Töjren
Vi körde först 2 uppvärmningsvarv innan det var dags att köra.
Flest varv på 60 minuter var det som gällde idag.
Hade tyvärr ganska lågt blodsocker innan start så jag var tvungen att dra i mig en liten godispåse så det var inte direkt optimalt.
Ville tog starten tätt följt av Jesper och Gunnar och sen jag.

Höll knappt ett varv innan jag var slut. Släppte förbi Erik Vrang och försökte hänga på men benen ville inte.

På slutet kändes det som det började gå lite bättre, antagligen när allt socker kommit ut i blodet och börjat göra verkan.
Dock hade både Gunnar och Jesper kört så fort så jag blev varvad på sista varvet.

Var dock en bra genomkörare till SM tror jag ändå trots lite seg start.
After race
Nu är det Tour de France på datorn. Tur att det finns live på nätet när vi inte har Eurosport på TV:n.
Tour de France

Inga kommentarer: