tisdag 9 juli 2013

Syraskuld

Fick en fin sovmorgon igen till 09:30. Är på lite roadtripp nu och är på besök hos Mats och Karin i Linköping.
Vi tog en tripp till Söderköping och gick igenom stan lite gran.













Vi gick upp till toppen av berget och tog en liten picknick.













Försökte mig på lite bergsklättring på toppen.













Oskar sprang runt där uppe och skulle klättra på alla stenar han hitta.
När vi väll kom ner så belöna vi oss med en riktigt stor glass på Smultronstället.














Efter den stora glassen var det dags att träna bort alla kalorier så Mats och jag drog till simhallen och drog några längder.

Vi testade på att köra några 50 metare i tävlingsfart och det tog runt en halv minut.
Jag vet att en del som tävlingssimmar kör det utan att andas för att inte tappa fart. Kan säga på en gång att det klara inte jag av.
Ni som kört 30 sekundare på Monarken vet vad jag tallar om, det är inte så att man drar av ett par såna utan att andas.

Jag har dessutom ganska små lungor så jag har inte så mycket luft att konservera vilket gör att luften tar slut snabbare.

Det jag däremot lyckades med var att simma 50 meter under vattnet några gånger i lite lugnare tempo.
Det bådar gott inför Egypten och all fridykning.














Det som också var lite kul att få svart på vit var återhämtningen efter en hård intervall.
Testade efter att ha maxat en intervall att bara vänta tills jag slutat flåsa och pulsen hade gott ner att försöka simma en 50 metare under vattnet.
Det gick typ inte alls. Kom typ 25 meter sen var luften slut.
Musklerna bara skrek efter syre långt efter att pulsen gott ner och andningen var lugn. Det tog ganska många minuter innan jag klara av det.

Kanske ska köra så lång vila när jag kör 30 sekundare på Monarken som det tar tills jag kan simma 50 meter under vattnet efter en urladdning för att säkerhetsställa ordentlig återhämtning.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: