söndag 14 juli 2013

Sköndalscrossen

Idag blev det lite cross TT i Sköndal. Vi blev 7 stycken som skulle köra 7 varv i racefart. Scott Addict CX Blev lite avvaktande körning i början då jag och Robin inte riktigt ville dra. Jag vet att Robin brukar ligga på rulle tills sista varvet och sen rycka så jag ville få upp han att dra lite gran. Jag brukar dra mycket i början tills jag blir slut sen kommer alla och spurtar ifrån mig på träningsracen så jag tänkte att någon annan skulle få dra istället. Ut på 5:e varvet fick jag upp Robin och dra och vi fick en lucka till de övriga. Tänkte att jag skulle försöka rycka på sista halvan av sista varvet men det gick inte att komma om. Hoppades sen på spurten men jag hade fått värsta grästuvan i kassetten så när jag växla ner inför spurten så hoppade det bara. Tror inte jag hade kommit om i alla fall för Robin såg ut att ha lite krafter kvar. Kul att få köra skiten ur sig, hoppas det blir bra uppladdning till SM i Södertälje det här.

Inga kommentarer: