tisdag 18 juni 2013

4 varv på XCO SM i Södertälje igen

Det blev XCO banan igen. Han inte till Happymtb turen i Hellas då jag inte kom ifrån jobbet före 18:00 så tog jag några varv på XCO banan.
CRT
Körde först ett lugnt varv bara för att hitta runt banan igen. Var fortfarande lite osäker på hur alla svängar gick men jag tror jag fick kläm på det nu.

Sen försökte jag mig på 3 varv i tävlingsfart. Blev lite stelt första varvet då jag fortfarande var tvungen att sakta ner lite för att inte köra fel då det är många korsningar med många valmöjligheter.

Sista varvet blev som vanligt snabbast. Körde in på 16:00. Vet inte hur bra den tiden är men lite ska det nog gå att förbättra när jag får upp tekniken och kan banan utan att tveka.
15 minuter borde gå att klämma till i alla fall.

Varva ner lite med en tur till Tullinge sen.
XCO SM Södertälje
Nu sitter jag på pendeln hem och hoppas det finns lite middag där hemma.

Inga kommentarer: