måndag 27 maj 2013

Hade hoppats på att få simma lite idag

Blev lugnt ifrån träningen idag. Hade hoppats på att kunna simma lite med Oskar idag men badhusen stänger så förbannat tidigt överallt.
Tänkte testa Sydpolen först då jag jobbar i Södertälje men de stänger redan vid 18:00.

Då vi skulle till Farsta sen hoppades vi på Farsta simhall men de stängde redan vid 19:30 och vi kom ditt runt 19:00 då det var russningstrafik så man fick åka fram i 10km/h.

Jag förstår inte varför så många åker bil.
Men det är väll därför hälften av befolkningen ser ut som köttbullar också när de inte orkar gå 500 meter utan måste ta bilen istället.

Tur att jag inte behöver köra bil till jobbet för då hade jag fått psykiska besvär när jag vet att jag springer fortare än slapptaskarna som sitter och köar på Essingeleden.
Vem vill sitta fast så här egentligen?
Bilkö
Jag åker alltid kommunalt eller cyklar/springer till jobbet och det går oftast fortare än att köra bil.
Dessutom får jag träning eller kan plugga samtidigt vilket jag inte kan om jag sitter bakom en ratt.
Det är ju win win och snabbare går det också.

Inga kommentarer: