söndag 26 maj 2013

Borlänge Tour criterium

Blev en fin frukost hos Lars och Linnea idag igen. Riktigt skönt att kunna slappna av i solen.

Idag var det criterium på schemat, grymt mycket roligare än tempot som har varit förut tycker jag då det blir lite mer fight och man har alltid någon att köra med.

Fick till en riktigt bra start idag och låg runt 3:e plats. Försökte köra så avslappnat som det bara gick och inte göra några dumma inbromsningar eller energikrävande omkörningar.
























Lyckades hänga på i toppen hela första varvet av 3 så det kändes riktigt bra.
Ut på andra så tappa jag lite men hamna i en bra grupp med Johan och Warren.
Jag hade lite svårt i första sandbacken och hänga med men lyckades bita mig kvar.
Sen kom andra och sista backen på varvet och där gick jag på rött och fick släppa.
Som tur var är det en hel del kurvor och lite småtekniskt mot mål så jag lyckades köra ikapp.
Ut på sista varvet så gick det lite avvaktande och vi hade kommit ikapp några P15-16 åringar också som startade förre oss.
























Med backarna i åtanke satt jag och fundera på om jag skulle göra ett ryck och hoppas få en lucka som jag kan hålla till till toppen av andra backen och sen hoppas på att kunna ta dem i spurten.

Dock så var det svårt att komma om och göra en fulomkörning skulle ta alldeles för mycket på krafterna och då skulle jag nog ligga på rött när jag kom in i backen och skulle stumma rejält och bli omkörd på en gång.

Jag tog det kallt och låg där bakom och försökte samla krafter i stället.
Lyckades hänga med i första backen när tempot höjdes en del och började få förhoppningar om att det skulle gå hela vägen.
Jag visste att är jag bara med över krönet så skulle jag kunna hänga på i skogen och kanske kunna göra något i en spurt.

Tyvärr så gasa de på alldeles för mycket i uppförsbacken så jag stummna helt och orkade inte hänga på.

Gled in som en trött 10:a men får vara riktigt nöjd ändå. Var kul att jag kunde var uppe och kriga ganska lång stund i alla fall och det var en riktigt rolig bana att köra på.


















I damelit så såg det ut som Angelica Evaldsson skulle ta hem vinsten då hon gjorde ett ryck på sista varvet och fick en lucka.


















Emmy lyckades dock mobilisera krafterna och gick ikapp och om på slutet.


















I herrelit så var det en enmanschow då Calle Friberg gick loss på första varvet och dryga ut varv efter varv.


















Fredrik Edin körde riktigt bra och körde upp sig till en 2:a plats


















tätt efter kom Mattias Nilsson och Ludwig Söderqvist knep 4:e platsen, riktigt snyggt.


















Lars Bleckur hade fått en bra start men sen stummnat. Dock körde han upp sig riktigt bra på slutet och kom 6:a.


















- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: