måndag 8 april 2013

Styrketräning och dags för deff

Idag blev det styrka på jobbet. Den jäkla löpmaskinen hade någon skruvat ner manhaftigheten på så den gick bara till 14.4 km/h så jag testade att öka på till 8% lutning. Klarade 5 minuter sen höjde jag upp till 15% och sprang ca 30 sekunder innan jag dog.

Testade att köra lite lägre vikter och köra mer explosivt idag. Typ hoppade med 60kg i knäböj och gick ännu lite längre ner. Var grymt jobbigt det också trots halva vikten.
Körde de vanliga övningarna för fram och baksida lår men körde även lättare och mer explosivt där också.
Styrketräning
Känns som jag har skapligt bra styrka, nu måste jag bara deffa ner mig lite så jag orkar hänga med snabbingarna i H30.
Kan ju inte cykla runt med en kulamage.
Deffdags
Drömmen skulle vara att kunna komma ner i 75kg.
Men jag vet att jag har svårt att hålla fingrarna ifrån chipsskållen och är lite glad i maten så det lär bli svårt.
Jag vill ju leva också och kunna unna mig lite godsaker.
Men under 80 ska jag i alla fall. Där har jag varit flera gånger utan problem förut.
Det är trots allt bara något kg ditt. Får hålla fingrarna i styr så ska de vara borta.

Inga kommentarer: