torsdag 25 april 2013

Psykbrytt på Monarken idag

Blev ett kort morgonpass innan frukost där jag försökte köra 20 minuter på 350 watt.
Växlade mellan 100 och 70 i kadens.
Efter 10 minuter när jag skulle växla upp till 100 i kadens så gick det grymt tungt och jag fick ta lite småpauser.
När jag sen växla ner till 70 i kadens igen så gick det bra och jag kunde till och med höja effekten lite på slutet.
Börjar bli gammal och orkar inte hålla uppe kadensen vekar det dom.

Försökte mig på att köra 4 stycken 8:or på 350 watt när jag kom hem sen men det blev bara en hel och en med små pauser.
Kändes som benen hade orkat lite till men jag fick psykbryt och huvudet ville inte vara med alls.

Det är ju grymt fint väder ute nu så att sitta inne på Monarken kändes inte så jättekul.
Men då jag jobbar i Södertälje nu och kommer hem sent har jag inte så mycket val.
Ska se om jag kan få med mig cykeln på pendeln så jag kan få cykla ute lite gran.
Det ska ju vara kul att träna och sitta på Monarken när det är fint väder ute är inte riktigt min grej.

Inga kommentarer: