lördag 20 april 2013

Blev nästan 15 mil idag på min FOIL 10

Idag var det dags för ett distanspass. Det var fint väder och det verkade som de flesta vägarna var sopade. Det blev till att damma av min Scott FOIL 10 som har stått still sedan Gran Canaria. Körde ut mot Vallentuna och Brottby och vidare upp till Libby och Norrtälje. Där vände jag och fortsatte hem via Rimbo och Gottröra där det blev ett snabbt depåstop för att fylla på vatten. Hade först tänkt köra väg 77 till E4:an men den gick nästan upp till Uppsala och det kändes lite väll långt. Gottröra
Det blev 273 ner mot Arlanda istället. Var härlig motvind och sidvind nästan hela tiden kändes det som. Upp till Vallentuna var det medvind men sen vände det. Var ganska skönt när jag kom till Arlanda för då är det inte så långt kvar.
 Arlanda
Fick lite medvind på några ställen sen och det kändes riktigt skönt för jag började bli lite krispig i benen vid det här laget. Fick ihop 5 timmar och 149,4 km typiskt att jag inte han 150 då hade jag haft 30 km/h i snitt och det känns helt ok på ett distanspass när jag kör själv. Fick 140 i medelpuls och enligt klockan brände jag 4437 kalorier, känns som den visar lite högt det är nästan 900 kalorier i timmen på ett distanspass. Hela passet finns på Strava 

Inga kommentarer: