söndag 24 mars 2013

TT i Sigtuna, Jesper fixar fint arrangemang igen

Idag blev det TT i Sigtuna. Det var Jesper som stod för det fina arrangemanget igen.
Vi blev 9 starka killar som skulle köra 7 varv på den lite småtekniska och snöiga banan.












Det var Gunnar som tog starten igen. Nu är han inte bara snabbast totalt nu har han skruvat upp farten i starten också. I vanliga fall brukar jag ta starten och kan kanske hålla det ett halvt varv men nu gick det inte.

Jag körde på min vintercykel med dubbdäck idag. Det är verkligen ingen dålig cykel, det är en Scott Scale 35 som motsvarar typ årets Scott Scale 630 med carbonram och SRAM X7 och X9 komponenter så den kan jag inte klaga på som vintercykel.
Fotot taget ifrån Jespers blogg, mer bilder finns där också.




















Men dubbdäck gör sig verkligen inte på tävling i alla fall inte om det knappt är någon is.
Trots att banan var snabbare i dag, de flesta körde runt 3 minuter snabbare än förra gången så var jag långsammare.

Och trots att det var bättre grepp nu så tyckte jag att det kändes halare med dubbdäcken än med tävlingsdäcken förra veckan.

Mina dubbdäck är så platta så de börjar klättra på snökanterna hela tiden och de är riktigt sliriga i snö, det är bara när det är blankis som de är bra och det var inte många meter idag.

Jag tyckte att jag körde bra idag. Hade ganska jämna varvtider och tog verkligen ut mig så att jag blev riktigt trött. Hade skapligt hög puls också, 179 som max och 172 som medel och det är ganska bra för mig.

Får vara nöjd med rejset men jag hade helst sluppit bli varvad. Gunnar kom om på slutet innan jag skulle ut på sista varvet men jag orkade inte hänga på honom.

Jesper bjöd på finfika efter tävlingen igen. Riktigt uppskattat. Riktigt kul med sådana här arrangemang.

Får se om det blir tävlingshojjen utan dubbdäck till nästa vecka då Keps Cupen drar igång. Kanske jag kan hänga med lite bättre då eller så är det bara benen som är totalt kaos men det vill jag inte tro:-)

Inga kommentarer: