tisdag 12 mars 2013

Nybohovsbacken igen

Blev lite jobbpendling idag. Gick snabbare nu än förra veckan så formen kanske är på väg åt rätt håll.
Blev den beryktade Nybohovsbacken på hemvägen. Körde 5 stycken vändor så snabbt jag kunde och totalt gick det bättre än föra veckan.
Fick tider mellan 3:24 och 3:31 så det snabbaste varvet var 2 sekunder långsammare än förra veckan men jag hade nästan 10 sekunder snabbare på de andra. Gick jämt och fint idag men fortfarande lite sakta.

Idag klappa jag inte ihop efter Ulriksdal heller utan kunde köra på hela vägen hem. Blev runt 5 minuter snabbare totalt jämfört med förra veckan.
Var dock ganska låg ändå när jag kom hem, hade 4,5 i blodsocker så det var på gränsen. Det brukar vara där någonstans som jag känner att krafterna börjar sina ordentligt.

















Hela passet finns på Strava. Får se om det går och få lite fart i gubbkroppen tills tävlingssäsongen drar igång.

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gubbkropp, det är kört ;)

/// Ronnie

Per Kumlin sa...

Ha ha, jag misstänkte det också. Det är bara att börja med dart eller något lugnare:-)