söndag 17 mars 2013

Lite rejs hos Jeppe i Sigtuna

Det var jag, Ville och Johansom fått för oss att cykla till Sigtuna för att köra Jeppes fina rejs där.

Ville var pigg och drog hela vägen till Sigtuna med mig och Johan flåsande efter sig.

Väl på plats så hade Jesper och Co. snitslat upp en grym bana på hårdpackad snö med en del isiga partier.

Starten gick och den här gången var det Gunnar som tog starten med mig strax efter.
(Bilder ifrån Jespers hemsida)
Gunnar tar starten
Nu kändes det som det gick mycket bättre för mig då han inte fick så stor lucka och jag faktiskt orkade hänga på.

Är formen bättre eller är det bara min snabba Scott Spark 900 RC som gjort skillnaden mot förra veckan:-)

Körde med Jesper och Johan och det kändes som att jag skulle orka hänga på dem för jag behövde inte ligga på rött allt för mycket.
Per Kumlin
Tyvärr så tyckte mitt bakhjul något annat efter halva andra varvet.
Fick ett litet kast och all luft försvann.
Försökte pumpa upp det med det var kört.
Sprang till mål och lånade en fotpump men det fungerade inte heller så det var bara att kasta in handduken.

Det var lite surt nu när jag orkade hänga på bättre och kunde ligga och fightas med Johan och Jesper.
Johan

Efter så bjöds det på fin fika och lite skitsnack. Finfika
Sen var det dags att trampa hem igen. Då jag inte körde hela tävlingen så kunde jag hjälpa till att dra.
Johan och Ville hade inte ätit så mycket så de åkte på den härliga hammaren på slutet.
Det var väl första gången sen SM förra året som jag körde ifrån Ville i en uppförsbacke:-)
Lågt blodsocker gör en verkligen inte snabb, det har jag fått uppleva ett antal gånger.

Får tacka för en trevlig dag i sadeln. Det var riktigt kul trots punkteringen.

Inga kommentarer: