tisdag 5 mars 2013

Blev jobbpendling och Nybohovsbacken

Första gången jag jobbpendlar ifrån Sollentuna.
Det tog ju lite längre tid än ifrån Sätra och nu var jag tvungen att köra genom stan också.
Får se om jag kan hitta en roligare väg senare.
Testade att köra Nybohovsbacken på vägen hem.

Det blev inga snabba tider direkt med trötts ben och vintercykel med dubbdäck.
Verkar som jag inte riktigt har återhämtat mig ifrån den där långdragna bihålleinflammation.

Startade på 3:28 sen gick det bara utför och jag slutade på 3:52. I vanliga fall så brukar jag köra snabbast på sista men nu var jag helt rökt.

Tror mitt blodsocker var lite lågt också för på hemvägen kände jag mig riktigt seg.
Var tvungen att ta 2 gel för att klara mig hem.

Passet finns på Strava det var inga snabba tider någonstans på det här passet. Känns som det är dags och testa tävlingscykeln snart och se om det gör någon skillnad. Avsaknad av dubbdäck lär nog göra en del i alla fall och det är ju inte så halt ute nu heller så de behövs nog inte.

Inga kommentarer: